وی ادامه داد: برای تردد در حالت عادی هیچ مشکلی نخواهیم داشت، اما در زمانی که پیک ترافیک است و به دلیل آنکه این آزادراه از اتوبان همت آغاز و به شهرستانک و جاده قدیم چالوس منتهی میشود، ممکن است ترافیک پس بزند؛ بنابراین در جلسه پیشرو در این زمینه تصمیمگیری خواهد شد که چگونه ترافیک را مدیریت کرده و نحوه بهرهبرداری از این آزادراه را چگونه باشد.
عوارض خروج از قطعه یک آزادراه تهران - شمال الکترونیکی است
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین در مورد سوال دیگری مبنی بر اینکه عوارض آزادراه تهران - شمال چقدر است و آیا در این زمینه مصوبهای داشتهاید یا خیر؟ گفت: نرخی برای تعیین عوارض این آزادراه پیشنهاد شده که براساس هزینه و برگشت سرمایه آن در نظر گرفته شده است، اما این پیشنهاد را در کمیته تخصصی آن بررسی کردیم و در هیات دولت نیز ارزیابی میشود تا بتوانیم کاهشی نسبت به برآورد صورت گیرد و به گونهای که بازگشت سرمایه سرمایهگذار منطقی باشد اعمال کنیم. اما باید گفت که قطعه یک آزادراه تهران - شمال ایستگاه دریافت عوارض نخواهد داشت و مردم برای پرداخت باید به صورت الکترونیکی اقدام کنند.
خادمی ادامه داد: امیدواریم قبل از افتتاح و بهرهبرداری رسمی از قطعه یک آزادراه تهران - شمال بتوانیم تردد آزمایشی را طی چند روز با تعدادی ماشین محدود برقرار کنیم تا بتوانیم اگر کم و کسری است نسبت به رفع نواقص اقدام کنیم.