وی افزود: در حال حاضر ۳ خودروی پلیس راهور در استان البرز هستند که به این سیستم مجهز شده اند و با سوخت آب کار میکنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کرد: در واقع یک قطعه در کنار این لندکروزهای پلیس راهور نصب شده است که به خودرو این اجازه را میدهد با سوخت آب کار کند یا بنزین.
هادیانفر با بیان اینکه با توجه به این که خودرو تویوتا لندکروز مدل سال ۲۰۰۰ است و ۶ سیلندر دارد، مصرف سوختش خیلی بالا بود، گفت: بیشتر از یک سال است که این خودرو را آبسوز کردهایم و در این مدت هیچ وقت قدرت موتور کم نشده است.
وی خاطرنشان کرد: این خودرو با سامانهای که روی آن نصب شده به صورت ترکیبی با آب و بنزین کار میکند و در معاینه فنی هم مشخص شد میزان آلایندگی این ماشین پایینتر از حد نرمال است. از اگزوز بوی بنزین یا گاز بیرون نمیآید و تا امروز هم مشکل فنی پیدا نکرده است.
رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه پلیس راهور قصد حمایت از از این سامانه و نصب آن بر روی خودروهای راهنمایی و رانندگی را دارد، گفت: چرا خودروسازان از ظرفیت دانشگاههای داخل کشور یا پژوهشگران داخل کشور استفاده نمیکنند؟ چرا ما همیشه نگاهمان به بیرون است؟
هادیانفر با گلایه از خودروسازان در زمینه ساخت خودروی ایرانی گفت: ما خودروی ملی نداریم و این موضوع را در تمامی جلسات به خودروسازان گفته ایم؛ نباید ظرفیتهایی که در کشور را داریم نادیده بگیریم.