کد مطلب: 173093
 
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۳
ایسنا/فارس
 
به گزارش ایران خبر، احمد خاکزاد سه شنبه ٢٨ دی در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه میزان باسوادی در کل کشور در کل گروه‌های سنی (۶ سال به بالا) حدود ۹۰ درصد و در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله ۱۰۰ درصد است، اظهار کرد: میزان باسوادی در فارس بالاتر از میانگین کشوری است و در شهرستان کازرون بالای ۹۷ درصد است.

او با بیان اینکه این مقدار حداقلی باقیمانده پراکندگی بسیار بالایی دارند، افزود: این افراد انگیزه چندانی هم برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی ندارند، بنابراین کار سوادآموزی پرهزینه شده است.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور عنوان کرد: برای دوره‌های سوادآموزی (سوادآموزی، تحکیم و انتقال) از ۱۷۰ کتاب، محتوا و رسانه آموزشی استفاده می شود، تا با روش‌های متنوع بتوان سوادآموز را جذب کرد و نگهداشت.

خاکزاد با اشاره به سختی‌های کار سوادآموزی گفت: باید نگاه ما به موضوع سوادآموزی نگاه اجتماعی باشد، به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به حساب بیاید و ما به عنوان شهروند نسبت به همشهری بیسواد خود احساس مسئولیت کنیم.

او ادامه داد: کازرون از معدود شهرستان‌هایی است که توانسته تمام ظرفیت سوادآموزی خود را در تمام دوره‌ها جذب کند و این افتخاری برای شهرستان است. 

خاکزاد با اشاره به اجرای آزمایشی آیین نامه اجرایی مدارس گفت: در این آیین نامه برای هر کدام از ارکان مدرسه در حوزه سوادآموزی هم مسئولیت‌هایی در نظر گرفته شده که با اجرای مناسب آن می‌توان پایگاه اطلاعاتی دقیقی بدست آورد.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور ادامه داد: اگر می‌خواهیم باسوادی را شتاب ببخشیم باید شرکای خود را، برای شناسایی افراد بی سواد، افزایش دهیم که مهمترین و در دسترس ترین آنها مدیران مدارس هستند. 

خاکزاد در ادامه خواستار توجه بیشتر به کلاس های سوادآموزی شد و تاکید کرد: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف آموزش دهنده‌های نهضت را توانمندتر سازیم. 

او سپس به نقش مهم مراکز محلی یادگیری اشاره کرد و اظهار کرد: این مرکز کانونی برای ارائه آموزش‌های مختلف به افراد کم سواد و بی سواد هستند، که در دیگر نقاط اجتماع چندان به نیاز این افراد پاسخ نمی‌دهند. 

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به میزان باسوادی بالاتر از ۹۸ درصد در شهرستان کازرون گفت: بعد از این دوره سوادآموزی براساس تقاضای افراد ایجاد می‌شود و اکنون با افزودن بر حجم دوره های تحکیم و انتقال، باید به دنبال توسعه و تعمیق سواد باشیم. 

منبع : خبرگزاری ايسنا