به گزارش ایران خبر، به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ با استناد به داده های انجمن خودروهای سواری چین گزارش داد که صادرات خودروی چین به بازارهای بین المللی در سال 2022 به بیش از 2.5 میلیون دستگاه رسید و این کشور را به سومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان تبدیل کرد.
بر اساس تعداد خودروهای صادرشده، چین پس از ژاپن و آلمان قرار میگیرد اما جلوتر از ایالات متحده و کره جنوبی است که نشان دهنده ظهور یک رقیب قوی برای غول های خودروسازی جهان است.
برندهای چینی در حال حاضر جزو پرفروش ترین برندها در خاورمیانه و آمریکای لاتین هستند.
مدلهای الکتریکی تسلا و برندهای اروپایی سابق که متعلق به چین هستند (و همچنین مارکهای اروپایی مانند داچیا اسپرینگ و بیامو iX3 ) بیشترین خودروهای ساخت چین در اروپا را تشکیل میدهند.
بر اساس این گزارش، طیف گسترده ای از برندهای چینی مانند BYD و Nio نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.
شرکت BYD با حمایت شرکت برکشایر هاتاوی که متعلق به وارن بافت است، بازارهای کشورهای توسعه یافته مانند استرالیا را با خودروهای الکتریکی خود به دست آورده است.
بر اساس داده های جداگانه منتشر شده توسط انجمن خودروسازان چین (CAAM)، صادرات خودرو از سرزمین اصلی چین با افزایش سالانه 54.4 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده و در سال 2022 به 3.11 میلیون دستگاه رسیده است که دومین کشور بزرگ جهان پس از ژاپن محسوب میشود.
به گفته مؤسسه مارکلاینز MarkLines، ارائهدهنده دادههای صنعت خودرو، خودروسازان ژاپنی در 11 ماه اول سال 2022، 3.2 میلیون دستگاه خودرو به بازارهای بینالمللی صادر کردهاند که نسبت به سال قبل تقریباً بدون تغییر بوده است.
در همین حال، طبق اعلام انجمن صنعت خودروی آلمان (VDA)، این کشور در سال گذشته میلادی 2.61 میلیون خودرو به دیگر کشورها صادر کرد که نشان دهنده افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته است.