به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم پاسخ هواپیمایی ایرتور به مطلب شگرد جدید شرکتهای هواپیمایی برای گرانفروشی به شرح زیر است؛
«با توجه به بروز مشکل فنی در یکی از هواپیماهای این شرکت و نظر به تعهد شرکت نسبت به حفظ ایمنی پرواز و امنیت مسافران، هواپیمای مذکور برای انجام بازبینی های فنی و رفع مشکل از خط عملیاتی خارج شده و متعاقبا تغییراتی در خطوط پروازی این شرکت اعمال که باعث ابطال، تاخیر یا تغییرات زمانی در تعدادی از مسیرهای پروازی شد.
شایان ذکر است پرواز یاد شده در خبر آن رسانه جزء پروازهای تغییر زمانی بوده و مطابق با شیوه نامه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری برای پروازهای باطل شده وجه کامل دریافتی به مسافران انصرافی مسترد می شود.
طبعا برای تغییر زمان پروازی نیز بطوریکه به اطلاع مسافران رسیده در صورت تمایل مسافر حق استفاده از بلیت خریداری شده بدون پرداخت مبلغ مازاد محفوظ است لذا ادعای کذب پرداخت مبلغ 500 هزارتومانی برای پرواز جایگزین این شرکت کاملا تکذیب می شود.
شرکت هواپیمایی ایران ایرتور اعلام میدارد برای تمامی مسافران این شرکت امکان انتقال پرواز (پرواز جایگزین) بدون در نظر گرفتن نرخ بلیت خریداری شده در تمامی تاریخ ها و مسیرها در صورت وجود ظرفیت در پرواز میسر است.
همچنین به آگاهی مسافران محترم می رساند همه بلیت های شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در تمامی مسیرها طبق نرخ نامه مصوب سازمان هواپیمایی کشوری به فروش می رسد.»