کد مطلب: 188874
 
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴
با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو تهران، عملاً پرونده ایستگاه‌های بدنه اصلی این خط در سال ۱۴۰۳ بسته خواهد شد اما برنامه عملیاتی شرکت مترو برای سال جاری و در مورد خط ۷ به همین یک مورد خلاصه نمی‌شود.
 
- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی الیه جنوب شرقی خط 7 نه‌تنها بیست و دومین ایستگاه خط مذکور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت بلکه حدود 2 کیلومتر مسیر ریلی نیز به طول شبکه مترو پایتخت افزوده می‌شود.

همان‌طور که پیشتر هم عنوان شده است، تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، می‌تواند سر فاصله حرکتی قطارهای خط 7 را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اما فارغ از ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه از بدنه اصلی خط 7 به حساب می‌آید، برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای این خط به موارد بیشتری مربوط می‌شود؛ غیر از رفع نواقص و نصب پله برقی در ورودی پارک رفتگر (ایستگاه تربیت مدرس)، ورودی مستقل ایستگاه توحید به همراه سالن بلیت فروشی آن نیز امسال امکان تکمیل دارد. به این موارد باید تلاش برای بهره‌برداری از 6 ورودی دیگر را اضافه کرد؛ ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل تن دولاب، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی غربی ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان کتاب و ورودی شرقی میدان صنعت، از جمله دیگر پروژه‌های خط 7 در سال 1403 به شمار می‌آیند.از طرفی با جمع آوری کارگاه مترو، امکان بازگشایی بلوار پاک نژاد و میدان کتاب در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری وجود دارد.

به‌کارگیری واگن‌های وارداتی در زمستان امسال در خطوط مترو

اما یکی از مهمترین ماموریت‌های خط 7 در این دوره مدیریت شهری، احداث حدود 5 کیلومتر تونل و 2 ایستگاه در پروژه توسعه شمال غربی خط مذکور است که عملیات اجرایی آن از اسفندماه سال گذشته آغاز شد؛ پروژه‌ای که در صورت تامین به موقع منابع مالی لازم، حتی احتمال انجام تست سرد آن تا اوایل نیمه دوم سال 1404 وجود دارد و این یک خبر مسرت‌بخش برای اهالی غرب پایتخت و خصوصاً دانشجویانی است که محل تحصیل آنها در حوالی پونک و حصارک واقع شده است.

منبع : تسنیم